X
Feedback

Fijn dat u ons wilt helpen!

Elke dag zijn we bezig om onze website te verbeteren. In alles wat we doen is het ons doel om de website zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Tips en suggesties zijn dus altijd welkom!

Bedankt voor uw feedback! Uw mening is waardevol voor ons.

Waarom Nedasco en Bos Incasso altijd op één lijn zitten in de samenwerking

Jos Dreves is sinds 2001 werkzaam bij Nedasco, serviceprovider in verzekeringen. Jos is met een team van 7 medewerkers verantwoordelijk voor de afdeling debiteuren. Het debiteurenteam spreekt veel klanten omdat zij zelf de premie bij de verzekerden incasseert. “Onze visie is dat we in samenspraak met de financieel adviseur kennis willen delen met passie voor de klant. Elkaar samen sterker maken en de beste serviceprovider zijn.” We spraken met Jos over de samenwerking die in 2015 is gestart.

Het debiteurenbeheer van Nedasco
Het doel is om klanten met achterstallige premies te helpen. “We spelen daarom kort op de bal: onze klant krijgt een factuur en meerdere herinneringen, zowel via brief als e-mail. In de herinneringen benoemen we de gevolgen van het onbetaald laten van de factuur.” In het telefonisch contact gaat Nedasco in gesprek met de klant om te achterhalen wat de reden van wanbetaling is. Persoonlijk contact is hierbij belangrijk. Wat kunnen we doen om de klant te helpen om op tijd te betalen? Want de gevolgen van een premieachterstand kunnen groot zijn. Naast de acties richting de klant om de factuur betaald te krijgen, speelt de financieel adviseur ook een rol in het incassoproces. Bijvoorbeeld: welke klanten hebben een herinnering ontvangen en bij welke klanten vervalt de dekking of gaan ze opschorten? “We willen er alles aan doen om te voorkomen dat we een vordering overdragen aan Bos Incasso. Als een verzekerde niet reageert, dan kunnen we met een gerust hart de openstaande factuur overdragen.”

Automatisering
De overdracht van o.a. informatie, bestanden, betalingen en dossierafwikkelingen is volledig geautomatiseerd. “Hier werken we heel fijn in samen. Met het doorvoeren van deze automatisering behalen we veel tijdwinst en een foutmarge van nul. We ontvangen de voor ons gemaakte rapportages op afgesproken momenten. En, als we bellen of we hebben iets nodig, dan regelt Bos Incasso het direct.”

Een duurzame klantrelatie
Klantbehoud is belangrijk; hierin verwacht Nedasco een belangrijke bijdrage van haar incassopartner. Met Bos Incasso heeft Nedasco dit: ze merken dat we een belangrijke bijdrage leveren om dit doel te realiseren. De service naar de klant staat hoog in het vaandel. “Ondanks alle inspanningen die wij doen om te voorkomen dat we een verzekerde overgedragen aan Bos Incasso, zorgen zij ervoor dat ruim 60% van alle klanten alsnog klant blijft. Daar ben ik trots op!” De klanten worden op een respectvolle, fijne, toegankelijke manier benaderd en uitgenodigd om tot een passende betaalafspraak te komen. “Ik vind het heel gaaf om te zeggen dat Nedasco nooit klachten ontvangt over de dienstverlening of behandeling van Bos Incasso.”  Tuurlijk geven klanten ook wel eens aan dat ze het niet eens zijn met de incassokosten. “Af en toe vind ik het toch vreemd dat een klant niet bij ons betaalt en binnen een week na overdracht wel een volledige betaling doet bij Bos Incasso. Dan denk ik; wat zonde en onnodig. De incassokosten had de klant dan ook kunnen voorkomen door ‘gewoon’ onze factuur of herinnering te betalen.”

De kracht van de samenwerking
Een man een man, een woord een woord. Eén van de kernwaarden van Nedasco. “Dit bevalt me ook enorm aan de samenwerking met onze collega’s van Bos Incasso. Je zegt wat je doet en doet wat je zegt. Het vaste klantteam, met vaste contactpersonen, is direct bereikbaar, er is regelmatig telefonisch contact en ze komen de afspraken na.”

“Met Bos Incasso hebben we een partij die aansluit op de visie en kernwaarden van Nedasco. Voor mij is een samenwerking altijd een win-win-winsituatie. En dat is in mijn ogen met Bos Incasso het geval.” De kracht van de samenwerking zit in het vertrouwen en het open en eerlijk met elkaar communiceren. Door persoonlijk contact en in samenspraak komen we - met een betalingsregeling, afhandeling van terechte bezwaren of doorverwijzing naar schuldhulp - tot een betaaloplossing die past binnen de mogelijkheden van onze klanten.

“Als ik diep in mijn hart kijk heb ik het liefst klanten die op tijd betalen. Maar ik weet dat dit een utopie is. Als ik toch klanten over moet dragen, dan is het belangrijk dat je een betrouwbare incassopartner hebt die eenzelfde visie uitdraagt om tot een passende betaaloplossing te komen. En die hebben we met Bos Incasso. Dit maakt dat we een sterke ketensamenwerking hebben.”

Wat vinden onze opdrachtgevers

Testimonials

Tandartspraktijk Twigt , Hoogeveen

"Prima. Altijd goede ervaringen gehad, dus contract op deze manier doorgezet. Duidelijke, heldere communicatie en snelle reactie via de mail."

Kabelnoord , Dokkum

"Leuk bedrijf, leuk contactpersoon en goed werk. Dus wat willen we nog meer. Een goede keuze waar we nog steeds achter staan en blij mee zijn."

Wijkom Bouw & Infra , Medemblik

"Duidelijke communicatie en een goed resultaat."

Fysiotherapie de ommelanden , Groningen

"Snel en duidelijk, dankzij de samenwerking hebben we een kortere debiteurenlijst :-). Wat mij betreft gaat het prima en gaan we gewoon zo verder.” "

Gino B.V. , Groningen

"Goed contact, prima portaal. Juiste product bij ons probleem voor de juiste prijs. Wij hoeven geen tijd meer te besteden aan het trachten deze facturen te incasseren."

Kemerink voet & beweging , Zwolle

"Vriendelijk geholpen. Korte lijnen, goede uitleg van de procedure als ik vragen heb."

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.