X
Feedback

Fijn dat u ons wilt helpen!

Elke dag zijn we bezig om onze website te verbeteren. In alles wat we doen is het ons doel om de website zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Tips en suggesties zijn dus altijd welkom!

Bedankt voor uw feedback! Uw mening is waardevol voor ons.

Wanneer heeft u problematische schulden?

Soms lukt het even niet om een openstaande rekening te betalen. Gewoon vergeten of even geen geld over deze maand. Dat geeft niet, dat overkomt iedereen wel eens. Betaalachterstanden ontstaan om verschillende redenen. Wanneer dit regelmatig gebeurt moet u in actie komen om te voorkomen dat de situatie uit de hand loopt. Maar wanneer is dat nou precies?

Kunt u uw huur, energie, water, telefoonrekening of verzekeringen niet betalen? Neem dan altijd zo snel mogelijk contact op met de aanbieder. Zo voorkomt u dat ze uiteindelijk uw contract stopzetten en de kosten voor u nog verder oplopen. Dit geldt ook voor uw zorgverzekering. Wanneer u 2 maanden de premie niet betaalt kan de zorgverzekeraar de aanvullende verzekering stopzetten. Bij 6 maanden krijgt u een boete én houdt de verzekeraar het bedrag in op uw inkomen.

Kortom: verwacht u uw rekeningen niet meer te kunnen betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de aanbieder en bespreek de situatie. In veel gevallen kunt u een afspraak maken om uw betaalachterstand in delen te betalen.

Het advies is ook om alert te zijn op de toeslagen die u ontvangt. U ontvangt toeslagen op basis van uw inkomen. U krijgt uw toeslag vooraf en achteraf checkt de Belastingdienst of het klopte. Geef daarom wijzigingen in uw inkomen direct door. Hiermee voorkomt u dat u aan het einde van het jaar een deel moet terug betalen.

Er is sprake van financiële problemen wanneer: 

  • Er meerdere betaalachterstanden zijn. 
  • U een langere tijd niet aan uw financiële verplichtingen kunt voldoen.
  • De betaalachterstand van de vaste lasten (zoals huur, hypotheek, energie of verzekeringen) langer is dan twee maanden.
  • Er geen eigen geld is om de betaalachterstand te kunnen betalen.

Is dit herkenbaar? Dan is het tijd om in actie te komen. Geldproblemen kunnen ingewikkeld zijn, dus maak vooral gebruik van de hulp die er is. Kijk voor een overzicht op onze website of neem contact met ons op via 088 - 267 00 60. Samen kijken we naar de mogelijkheden.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.